• Главная Последние альбомы Все альбомы • Обратная связь • Ожидаемые релизы• Acoustic• Видео•    Концертное видео•    Видеоклипы• Ambient• Alternative•    Nu-Metal• Core•    Rapcore•    Hardcore•    Metalcore•    Post-Hardcore•    Mathcore / Jazzcore•    Deathcore• Classical• Electronic•    Synthpop/Futurepop•    Drum & Bass•    House•    Trance• Фолк•    Ethnic/World•    Darkfolk/Neofolk•    Country•    Alt-Country/Americana• Gothic / Post-Punk• Post•    Post-Rock•    Post-Metal• Grind• Grunge• Indie• Industrial•    EBM / Dark Electro• Funk• Блюз• Jazz•    Bop/Modern Jazz•    Fusion•    Swing•    Avantgarde/Free Jazz• Metal•    Black Metal•    Pagan Metal•    Symphonic Metal•    Gothic Metal•    Electro-metal/NDH •    Death Metal•    Melodic Death Metal•    Doom Metal / Funeral•    Heavy Metal•    Power Metal•    Folk Metal•    Thrash Metal•    Progressive Metal•    Modern Metal• Pop• Панк рок•    Pop Punk / Power Pop•    Psychobilly / Horror Punk•    Street Punk / Hardcore Punk•    Folk Punk / Celtic Punk• Rap•    Hip-Hop• Trip-Hop• Reggae•    Reggae отечественное• Retro• R'n'B• Rock•    Русский рок•    Classic Rock•    Hard Rock• Stoner Rock/Metal• Salsa• Ska• Soul• Soundtrack• LIVE• Шансон• Эмо•    Screamo / Emoviolence• Дискографии• Прочее• Литература

Orson Hentschel - Feed the Tape (2016)

метис | Electronic | Просмотров: 144 | Комментарии: 0 | 15 марта 2016
Orson Hentschel - Feed the Tape (2016)


Orson Hentschel is a German composer and producer based in Düsseldorf. Having started to play classical piano at an early age, he now mainly composes electronic, experimental and film music. His debut "Feed The Tape" is strongly influenced by Classical Minimal Music. Especially the compository methods of Steve Reich such as phase variations, looping and imitation enter Hentschel's work. However, these methods serve as characteristic compository elements rather than being in the focus of the pieces. The loop, which often is the starting point of one of Hentschels works, usually plays the role of a constant sound substrate on which harmonic-melodic elements can thrive.

Although Hentschel went through a classical musical education, his compositional techniques are by far not traditional. In fact he does not start with a musical idea, but with searching for suitable sound material. His interest lies in sounds and samples which had been used in a music or film music context before - film audio tracks, soundtracks, music albums, internet, sound libraries etc. He estranges this source material in order to create his own sound - hence the name of his debut album. Hentschel's interest in polyphonic vocal music from the late middle ages - especially ars nova and trecento - stems from his earlier study of musical science in Vienna and Dresden. For this reason two of his pieces (Florence, Slow-Moving) contain music from this epoch in a processed form.

Tracklist:

1.16 MM 07:30
2.HARMONICA 05: 52
3.FEED THE TAPE 04:40
4.SLOW-MOVING 10:15
5.NOISE OF THE LIGHT 07:04
6.SHIRARI 08:16
7.FLORENCE 07:41
8.WHAT'S GOING ON 08:13

rusfold er
turbobit



Если Вы являетесь правообладателем и не хотите чтобы данный альбом присутствовал на нашем сайте, читайте информацию для правообладателей, либо сразу пишите администрации через обратную связь.
(голосов: 0)
Печать
Все ссылки на музыку, размещенные выше, представлены исключительно для ознакомительного прослушивания и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После прослушивания Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.