• Главная Последние альбомы Все альбомы • Обратная связь • Ожидаемые релизы• Acoustic• Видео•    Концертное видео•    Видеоклипы• Ambient• Alternative•    Nu-Metal• Core•    Rapcore•    Hardcore•    Metalcore•    Post-Hardcore•    Mathcore / Jazzcore•    Deathcore• Classical• Electronic•    Synthpop/Futurepop•    Drum & Bass•    House•    Trance• Фолк•    Ethnic/World•    Darkfolk/Neofolk•    Country•    Alt-Country/Americana• Gothic / Post-Punk• Post•    Post-Rock•    Post-Metal• Grind• Grunge• Indie• Industrial•    EBM / Dark Electro• Funk• Блюз• Jazz•    Bop/Modern Jazz•    Fusion•    Swing•    Avantgarde/Free Jazz• Metal•    Black Metal•    Pagan Metal•    Symphonic Metal•    Gothic Metal•    Electro-metal/NDH •    Death Metal•    Melodic Death Metal•    Doom Metal / Funeral•    Heavy Metal•    Power Metal•    Folk Metal•    Thrash Metal•    Progressive Metal•    Modern Metal• Pop• Панк рок•    Pop Punk / Power Pop•    Psychobilly / Horror Punk•    Street Punk / Hardcore Punk•    Folk Punk / Celtic Punk• Rap•    Hip-Hop• Trip-Hop• Reggae•    Reggae отечественное• Retro• R'n'B• Rock•    Русский рок•    Classic Rock•    Hard Rock• Stoner Rock/Metal• Salsa• Ska• Soul• Soundtrack• LIVE• Шансон• Эмо•    Screamo / Emoviolence• Дискографии• Прочее• Литература

Matthew Bourne - Montauk Variations (2012)

shummuhs | Jazz | Просмотров: 628 | Комментарии: 0 | 14 февраля 2012
Matthew Bourne - Montauk Variations (2012)
Artist: Matthew Bourne
Title Of Album: Montauk Variations
Year Of Release: 2012-02-06
Label: The Leaf Label
Genre: Jazz
Format: mp3
Quality: 320Kbps
Total Time: 55:59 min
Total Size: 122 MB


1. I. Air (For Jonathan Flockton) 4:15
2. II. The Mystic 7:46
3. III. Phantasie 2:37
4. IV. Infinitude 4:57
5. V. Étude Psychotique (For John Zorn) 1:06
6. VI. Within 2:19
7. VII. One For You, Keith 1:59
8. VIII. Juliet 3:20
9. IX. Senectitude 1:07
10. X. The Greenkeeper (For Neil Dyer) 3:09
11. XI. Abrade 2:31
12. XII. Here (In Memory Of Philip Butler-Francis) 1:37
13. XIII. Gone (In Memory Of Philip Butler-Francis) 3:01
14. XIV. Knell (In Memory Of Philip Butler-Francis) 5:00
15. XV. Cuppa Tea (For Paul Bolderson) 5:39
16. XVI. Unsung 1:09
17. Smile 4:27

Usually, the Wiltshire keyboardist Matthew Bourne is heard in a combo context, habitually making music of a more violently improvisatory nature, hunkered down with elements ripped out of dance music, rock and abstract electronica. That’s just the kind of sound that might be identified with The Leaf Label, but with his debut recording for them, Bourne has confounded expectations.

Montauk Variations is primarily a collection of completely solo acoustic piano pieces, sometimes augmented by strings. Bourne is known in jazz circles, but this project also emits an aura of modern classical composition. Often a dense sprayer of notes, the pianist is found here in a sparse, spacious state, lyrical and romantic. It’s all inward, to the max. Several pieces are personal dedications, and the mood is mainly solemn. Bourne’s manic side is kept in check. There are 16 Variations, many of them quite brief, and Charlie Chaplin’s Smile arrives right at the close.

This is not to say that there isn’t any tension. Even if the listener might be drifting in a meditational cloud, the transition into a new Variation can sometimes produce a startling jump into another sonic realm. Calm might give way to trebly shards, then stillness will pervade once again. These shifts in nature are just as crucial as the actual musical contents of each piece. The album demands to be heard in a single sitting, in a contradiction of the digitally shuffling age. Faint caresses become jarring jolts; the listener is repeatedly yanked out of any hazy reverie.

Etude Psychotique is dedicated to John Zorn: a single minute of high-speed rippling, after Cecil Taylor. Hands dampen the bass strings on Within, a close-miked exploration of piano innards; Bourne is also slapping the exterior frame. Next, he’s plinking at the high end, but still rubbing away inside, with a block of wood, or a strip of metal. Near the disc’s end, a string section thickens the atmosphere, and the mood becomes more composed. The best tune on the album is Knell: a halting, bluesy kind of creation. The entire experience acts as a portfolio for Bourne’s talent and technique, but it’s still a sequence that coheres with a true oneness of spirit.

Если Вы являетесь правообладателем и не хотите чтобы данный альбом присутствовал на нашем сайте, читайте информацию для правообладателей, либо сразу пишите администрации через обратную связь.
(голосов: 0)
Все ссылки на музыку, размещенные выше, представлены исключительно для ознакомительного прослушивания и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После прослушивания Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.